mandag 11. juni 2012

Male, male, male..

Nesten ferdig med maling av gang! Wuhuu! Gleder meg veldig til å komme i orden igjen. Vi har en rimelig stor gang, så vi skal vel ikke klage, men det betyr altså ikke at den er superlett å innrede alikevel. Jeg har lenge irritert meg over at de forskjellige enhetene ikke har "hengt sammen", noe her, noe der.. Ikke noen god flyt, selv om oppbevaringene har fungert flott i seg selv.

NÅ begynner det å likne noe.

Vi har flyttet garderobeskapene på en annen vegg, vi hadde egentlig tenkt at det kom til å bli for trangt, men det fungerte faktisk. Rommet ble ikke så stykket og delt som det var og vi får større sammenhengende gulvflate. Og vi får faktisk plass til et ekstra 50-skap.


Nå i kveld, mens jeg venter på at malingen tørker, har jeg sittet på nettet og lett etter inspirasjon. Og jammen kommer ikke ideene snikende på.

Her tidligere i vinter kjøpte vi oss denne kommoden (Indiana) på Jysk og vi liker den så godt at nå vil vi ha den tilhørende sittebenken også. Disse skal stå på veggen rett i mot inngangsdøren, denne veggen har to store vinduer (inn mot kjøkkenet), men det blir akkurat plass til kommoden ved siden av vinduene.


 I fra denne gangen leder også en trapp opp til andre etasje, denne vil vi etterhvert gjøre noe med, konstruksjonsmessig, men for nå får den stå som den er. Da vi flyttet inn rev vi ned en spilevegg inn mot trappa, som vi syntes tok for mye lys, men det gjør også at trappa ikke har noe gelender på den ene siden. Vi har lurt på hva vi skulle gjøre der, men nå har vi begynt å tenkt på "Stolmen-serien" fra Ikea. Da får vi noe som ikke tar for mye lys, som ser moderne ut og som kan fungere som ekstra oppbevaring. Perfekt! Det blir en kombinasjon med to stolper, hylleplate og stang langt opp og noen hyller i bunn. 
Under vinduene som vender ut, får vi plass til ei rekke med hvite skoskap, som disse fra Ikea. Vi har allerede mange av dem fra forrige plassen vi bodde på, men her har vi ikke montert dem opp da jeg ikke helt liker utseende på dem.. Det tror jeg at jeg har funnet løsningen på i kveld. Vi bygger dem inn, lager ei ramme og setter dem inni. Da vil de få ei hylleplate på toppen, i stedet for det "søkket" på toppen av dem.. Også jeg håper det vil gjøre dem litt finere å se til.
 Vi trenger også knagger på en vegg ved toalettet, ungene (og mannen) må ha en lettvindt plass å henge fra seg jakkene, forutenom skapene.. Ellers blir de bare slengt i gulvet, snakker av erfaring! Der lurer jeg på en av disse typene, den til høyre har jeg på kontoret og den er kjempe fin til den litt nostalgiske stilen, men mye av det andre vi har valgt til gangen er mer moderne i stilen, så vi får se hva som passer rett og slett.
Kan avsløre at fargen som ble valgt er S1500, en ren, grå farge. På lister (vindu/dør/tak) blir det "Chi" i 80 glans. Lekkert!! (Bare lånte bilder i dagens innlegg, men lover å snart komme med bilder fra gangen også)
 

Ingen kommentarer: