søndag 25. april 2010

Gammel skatt blir ny favoritt

Ett nytt pryd-møbel har funnet veien inn i stua og vi er strålende fornøyde! (Les: jeg!) Inni skapene har vi fått på plass tegnesaker og barnespill, mens skuffene får inneholde litt "voksenting" som fyrstikker, lightere, tennbriketter ol som er kjekt å ha i nærheten av peisovnen. (Monsteret ser du litt av på bildet til venstre, den varmer noe helt fenomenalt, men er ikke direkte lekker å se til...)


Jeg har fått en ny favoritt-dalle-plass til alt det "gamle" stæsjet og her kan dere også se de fiiine keramikk-knottene i bruk. Ble det ikke lekkert da?! Kjempe gøy å kunne bruke det gamle på nytt, en helt annen plass en de var tiltenkt. 


Skapet er så fint malt, toppen ser ut som ekte marmor, på noen meters avstand. Helt nærme ser man hva tidens tann og naturlig slitasje har gjort med malingen, men det er bare sjarmerende og flott synes jeg. Vurderer å male underdelen av skapet etterhvert, men for nå får det være akkurat som det er, for det passer veldig godt inn her sånn som det er. Så får vi heller se med tiden om det blir hvitt..


Stettskålen fra Lisbeth Dahl (?) er fortsatt et favoritt-stæsje objekt. Det står så lekkert til gamle blonder ol. Her har den fått selskap av et serveringsfat fra Panduro, som jeg har malt hvitt. Tanken er å gi det litt slitt effekt, men enn så lenge står det her da.. Har mange jern i ilden, så tiden strekker ikke alltid til..


Jeg ønsker flere bilder på veggene og denne gullramma står bare å venter på å bli spraylakkert. I kveld ligger det også et gammelt vindu og ei stor Ikea-ramme her på stuegulvet. Vinduet var med på julemessa, med bilder fra gården til svigers, men nå er de tatt ut og ramma skal opp på veggen med litt bilder av barna ol tenker jeg. Vi får se hva kvelden bringer..


5 kommentarer:

Familien Furu sa...

Hei hei
Jeg måtte bare si at det skapet var lekkert! Der har dere (du) vært heldig :-)
Klem klem og god natt

lillelise sa...

Hei!
Så flott du har det hos deg! Og skapet var kjempefint. Masse fine detaljer hos deg
Ha en fortsatt fin kveld

Berit sa...

Og hadde du ikke sagt atte toppen var malt.. ja da hadde jeg fortsatt levd i troa om marmor!
Utrolig flott skap!!

Go' uke!

LoneK sa...

Heisann så stilig det ble med de knottene på disken din. Er knottene slike som før i tiden ble brukt til å feste strømtråd til gjerdepåler med?

Har forresten varer fra Paradiset til deg liggende.

LoneK

Monicas Univers sa...

Takk for koselige kommentarer alle sammen!

Ja, det er slike knotter ja :) Var vist haugevis av slike på gården og da trenger man jo ikke kjøpe nye knotter.. :)

Gleder meg til pakke!! Bjørn Håvard tar bilen til tr.heim i morgen, men kanskje han kan stoppe hos deg på tur hjem på ettermiddagen, hvis det går bra? Ellers kan jeg ta meg en tur til kvelden om det passer bedre. :)