mandag 7. januar 2013

Joda, det ble jul alikevel.

Det ble jul, alikevel, denne gangen også.. Og jammen fikk vi tid til en runde med influensa/lungebetennelse e.l også. Tror du ikke jeg ble sengeliggende omtrent hele mellomjula!?! Feber, med gøyale feberfantasier og en fryktelig hoste. Men jula kom og gikk igjen likefort, så nå er det tilbake til hverdagen igjen. Kanskje likegreit når jeg tenker meg om, for nå klarer jeg ikke mer oppkast, hoste og rennende neser! Så unødvendig altså! Nok får være nok!!


Litt forsinkede bilder med julestemning herfra, nå er det over og ut for jula her i huset. Vanligvis liker vi å få den ut 1.nyttårsdag eller nærmeste helg, men nå fikk den stå litt ekstra, så vi fikk nytt den litt. Men nå får den gå!



Årets juletre ble pyntet lillejulaften, noe ny pynt for året, men det meste er skatter som vi har samlet litt etterhvert. Hovedsakelig pynter vi med pynt i sølv og hvitt, men i år snek det seg inn noe rødt og lyyyys rosa også. Ungene får hvert år en ny pynt hver, til juletreet, dette synes de er veldig stas og MÅ vise frem pyntet sin til alle gjester. I år fikk Nora en søt engel og Henrik ei tøff bjelle.




Vi har vært på jakt etter nytt kjøleskap i flere år nå, gang på gang har det blitt lagt på hyllen da vi ikke har funnet det vi er ute etter. Den dag i dag har vi kombiskap, det er vi ikke fornøyd med. Vi sloss alltid med kjøleskapsdøra! Det er rett og slett for dårlig plass i vårt, når vi er en hel familie. Det vi har vært på jakt etter er et kjøleskap og ikke noe mer kombi...

Helst kunne vi tenkt oss et sidebyside, men det har vi ingen plass å sette inntil vi får gjort om planløsningen på kjøkken/gamle vaskerom/mellomstue.. Så inntil videre, et enkelt kjøleskap. Men det har ikke vært lett skal jeg si deg, vi har vært mange runder og sett på, men det er liksom kombiskap eller sidebyside man skal ha? Jeg kaster meg over tilbudsaviser, men blir stadig skuffet, der som elles er det kombi og sidebyside det går i.. Er det bare vi som ikke har plass inni et kombi og plass nok til å sette et sidebyside?

Men nå har vi endelig funnet det, det perfekte kjøleskap! For her i mellomjula, når jeg var proppet full på febernedsettende og ruset på cosylan, kom jeg endelig over drømmekjøleskapet i elkjøps kundeavis!! ( nesten så en kunne tro det var en stakkars sjels febesfantasier som slo til, men denne gangen fantes kjøleskapet også etter de værste fantasiene hadde lagt seg..)

Så nå er kjøleskapet endelig reservert og i morgen (tidlig) får jeg kjøleskapet med stor K i hus! Jippiiii!! Endelig skal vi få plass til å lage salat og ha stående, endelig skal vi få plass til å sette rester i kjøleskapet, endelig kan jeg forberede ting på forhånd og ha plass å sette det kaldt! Endelig!!

- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer: