tirsdag 10. august 2010

Mens vi venter på at malingen tørker..

..tenkte jeg at jeg kunne dele litt nye detalj-bilder i fra kjøkkenet vårt.

Jeg har funnet frem noen gamle skuffer som jeg synes er så flotte og shabby. Skuffene hører til kjøkken-innredningen som vi rev når vi flyttet inn her. Kjøkkenet var da gammelt, slitt og upraktisk, så en oppgradering trengtes, mens en del av det gamle og sjarmernede er beholdt.

 Slik som disse gamle skuffene. Den på bildet over er ei grunn, bestikk-skuffe og den passet fint som et brett til å sette skjønne gamle ting til pynt på. Som du ser er Norgesglassene flyttet hit og noen gamle (og nye) kakeformer.

Disse sjarmerende gamle tingene står i skuff jeg har satt opp på veggen som ei hylle (øverste bildet). Flaskene og skiltet er nye, men oser av gammel sjarm. Sukkerskåla har jeg nylig kjøpt på bruktbutikk, den står lett tilgjengelig  for sukker-søte. Og de skjønne fatene , som bare er til pynt, har jeg arvet av min kjære mormor.

I neste innlegg skal jeg avsløre litt av hva jeg holder på med. Jeg gleder meg sånn til å bli ferdig, tror det blir så flott!

2 kommentarer:

Den gode feen sa...

Hei hei Monica!
Tusen takk for koseleg kommentar :)
Det vesle tørkestativet kjøpte eg på Fretex ein gong trur eg. Eg har ikkje sett det i nokre butikkar dei siste åra, men trur stativet opprinneleg er frå Ikea.

Masse lukka til i jakta etter lite tørkestativ! Klem frå Linda

salige lavendel sa...

Dette var utrolig flott og kreativt! Synes fargen på den hylle-skuffen også var kjempefin. Var den sånn originalt eller har du malt den selv??