onsdag 7. juli 2010

Spennende husprosjekt på gang

Nå koser vi oss! På Eggan, gården hvor foreldrene til mannen bor og vi etterhvert skal ta over, står det ei lekestue. Sønnen og jeg begynte i går å koste og gjøre litt rent der inni. Det utviklet seg litt kan du si.. Jeg begynte med å koste gulv, mens sønnen vasket møbler.


Så lurte 4 åringen på om jeg ikke kunne vaske gulvet slik at han kunne gå med sokker der inne.. Og joda, mamma gikk i gang med å skrubbe gulvet hun.. Og hva tror du skjer da? Joda, mens jeg skrubber som værst kom ideene flygende.. Jeg vasket gulv, tak og vegger og gjorde klar stua for maling innvendig. Dermed var det i gang!


Den var ubehandlet inni og fukt hadde trukket inn og gjort panelet litt skjoldete noen steder, så det trengte en oppshining! Veggene og taket males hvite, med lister, drager og karmer i lys grå (skodde). Gulvet ble vurdert malt i grått, men for å gjøre det enklere for de små å holde det rent selv, valgte vi å legge belegg.


2. strøk er tatt på alle flater, lister satt opp igjen. Benk har pappa og farfar ordnet i en fei. Kjøkkenet blir nok ferdig i løpet av morgendagen, måtte noen justeringer til. Gardiner til vindu og dør lagde jeg i går kveld. Puter blir kanskje til i løpet av kvelden? Så gjenstår det bare å få hengt opp gardiner, bilder og noen hyller. "Nye" møbler skal også inn, tidligere har det vært plastmøbler der, men de blir veldig store og ruvende i ei lita stue. Så et Ikea sett med bord og stoler flyttes ut dit.


Prosjekter som dette er så gøy å holde på med. Husker så godt stunder jeg selv har hatt i lekestua i hagen til min farmor og farfar. Jeg kunne leke der i timesvis! Og holdt ofte kaffeslaberas med deilige kaker og kald saft. Hærlige barndomsminner!

Bilder av prosjektet kommer når vi er ferdige :)

Ingen kommentarer: