tirsdag 25. mai 2010

Prosjekt uteplass

Sommeren er forhåpentligvis snart her, så da var det bare å hive seg i gang med prosjekt uteplass. Vi har bygget levegg mot hovedveien av gamle staur, gravd bort tuer med gress og lekt oss litt.. :)

Slik så det ut før vi gikk i gang.. Hovedveien blir ned bakken, bak Henrik. Så det var veldig åpent og lite intimt og koselig på terassen vår.

Da vi kun leier her vi bor, ønsket vi ikke å legge noe særlig med penger i å fikse opp uteplassen her, men for å ha en plass som vi kan kose oss på og bruke så måtte vi gjøre NOE. Så fikk vi en ide.. Hva med staur?

I fremkant skal vi ha et bed til blomster og noe slags klatreplante. Også skal vi ha kroker på leveggen til å henge opp litt lyslykter ol.

Her hjelper alle til og tar i ett tak. Legg merke til den kjekke vogna Henrik ønsket seg og fikk i 4 årsgave.

Arbeidskarene mine ♥

Sånn ser det ut for øyeblikket. Se hvor mye mer intimt og koselig det ble her da! Og med litt duker, puter, lykter ol så tror jeg det blir flott her. (Legg merke til hvor mye penere det ble når vi har grevd vekk alle gress-tuene forran platten, så den fikk en penere avsluttning.) 

Ny grill blir det foresten i løpet av uken, stolputer, tepper ol skal hentes frem.. Blomster skal plantes i alle tomme krukker, tønner og baljer. Så kan bare sommer og sol komme hit!

Gleder meg sånn til liljene mine begynner å blomstre! Utrolig hvor flotte de ser ut til å bli, tror svigermor har stelt godt med dem i vinter. (Prøv å ikke legg merke til rust-rennene på tønna de står i.) Jordbærplantene fra i fjor har også vokst seg større og sterkere i år. Kanskje får vi bær på dem etterhvert?

Blomsterkurven min ♥ Ønsker meg egentlig hvit Lobelia i denne. Hadde det i fjor og det var sååå lekkert. Den blomstret flott hele sommeren igjennom, men vi får sr hva det blir til.

Storebror slår av en prat med den nyvåknede snuppa vår. De er så facinerte og glade i hverandre, skikkelig godt å observere. ♥



Ingen kommentarer: