torsdag 29. juli 2010

Det er sommer ♥

De siste dagene har vært HÆRLIGE her i trøndelag. Vi har nytt sommertemperaturer og sol til det fulle! Jeg har holdt på både inne og ute med diverse prosjekter. Ett av dem er bed i nedkant av staur-leveggen vår.

Jeg tok fatt på prosjektet en kveld når ungene endelig var i seng. Da kunne mamma kose seg litt i fred med sånt pyssel. Ellers hadde jeg nok fått mer enn nok hjelp av villige , små hender..
De rosa blomstene (som jeg ikke aner hva heter) har min svigermor avlet opp av en frøpakke for meg.
Sjekk denne ville blomsterkurven da?! Ja, for det er en kurv inni her et sted..
Jeg tror ikke de har det så værst her da.
Litt artig da, for inne tar jeg livet av alt som blomstrer, men her ute blomstrer det som bare det :)

Blodbeger er en ny plante her hos oss. Den også har jeg plantet i det nye beddet og håpet er at den skal slynge seg flott opp igjennom stauren.. Tror det kan bli skikkelig flott her. Liker godt denne rosa/lilla tonen mot det slitte, gamle treverket. ♥

Nærbilde av blomsterkurven.

Her står den gamle, skjeve ikea-skohylla og gjør nytten som ei søt lita hylle. Jeg har malt den ISBLÅ en av mine favorittfarger ♥ Og som dere ser går det meste av blomstene her hos oss i hvitt, rosa og lilla. Liker det best sånn jeg. Synes alt kommer så godt til sin rett når det går ton-i-ton og ikke blir for mange farger som kjemper om oppmerksomhet.

Her står det litt av hvert. Litt urter, jordbær, liljer.. Liljene mine blomstret som bare det for ett par uker siden. Jeg rakk akkurat å se dem i full blomst når vi kom hjem fra ferie.. Litt kjedelig å gå glipp av det da. Liljene mine er foresten litt spessielle. De er i en sterk orange/rød farge, virkelig lekkre, så det får bare være at de kræsjer litt med resten.

Store urtekrukker som står på trappa vår. Dufter deilig annanas her nå.

Sånn ser det ut for øyeblikket. Tanken er å legge noe slags stein rundt kanten, for å få et skikkelig skille mellom bedd og plen. Vi får se hva det blir :) 

Ingen kommentarer: