søndag 26. desember 2010

Dekket til jul

1.juledag spiste vi et deilig måltid hjemme, med reinsdyrssteik og tilbehør. Mmm..delicious!! Min kjære sto for maten mens jeg sto for borddekking. Kjekk fordeling ;) (Prøv så godt du kan å ikke se skrukkene på duken...! Den ble brukt igjen i dag når vi hadde gjester, men da strøk jeg den..)

 Jeg vet ikke riktig hva en kan kalle vår "jule-stil", naturlig/tradisjonell/hvit..? Tror ikke det finnes en merkelapp som passer helt, men det er i allefall helt VÅR STIL. Mye hvitt, med innslag i rødt, sølv og sink. Ja, også grønne planter , trollhassel og levende lys. Vi prøver alikevel å holde det ganske enkelt, uten for mye dill som står rundt omkring, men litt blir det jo.

 På kjøkkenet er det fort gjort å pynte, da pynten der inne også til vanlig går i hvitt ispedd blått og rødt.

 Bordet ble dekket med "kopphåndkle-duken" min. Synes den er så koselig. Stjerneservietter fra Ikea og hjemmelaget julepynt.

 Serviset vårt er et rimelig et, som jeg falt pladask for når jeg fant det. Benfarget med prikker langs kanten. Bestikket er Ramona Hardangerbestikk og vinglassene fra Rosendahl. Enkelt og elegant.

 I vinduet står reinsdyrene å speider etter sine venner, rådyrene på tunet. Og snekrystaller får henge i trollhasselen her på kjøkkenet, disse får nok også henge etter julen er over. Mer "vinterpynt" enn "julepynt" også får vi glede oss over dem litt lengre.

I morgen pakker vi bilen ogsetter nesen nordover. Alle hjerter gleder seg!!

Ingen kommentarer: